03 oktober 2012

Faux Antique Metal Foil / Patina



Ik houd van de 'look' van vintage en verweerd. Er zit een schoonheid in die gecreëerd is door de tand des tijds. Maar dat kunnen wij ook! Toch?! En dan het liefst in zeer korte tijd.



Door een aantal technieken te combineren, heb ik een manier gevonden om heel simpel de 'look'van oud verweerd metaal te verkrijgen. Het kan met echte metaalfolie, maar ik gebruikte gewoon aluminium folie uit de keuken. Ik plakte daarvan een dubbele laag op het karton van een pizzadoos en voila! ik had mijn metaal.

Ik heb thuis een aardig groeiend arsenaal aan creatief gereedschap. Een daarvan is mijn Cuttlebug. Daarmee kun je figuren uitstansen en een preegdruk toepassen op papier of andere dunne meegevende materialen. We noemen het in de wereld van de crafters ook wel dry embossing. Geweldig op dit 'kartonmetaalfolie'.

Het patina effect verkreeg ik met muurverf. Ik heb ook wel zwarte patinaverf, maar ik koos hiervoor vanwege het matte effect dat het heeft en het feit dat ik de kleur zelf kon mengen. Zwart was mij wat te hard.


De labels die ik op deze manier heb gemaakt kunnen voor van alles en nog wat gebruikt worden. Maar ze werken wel het beste met andere verweerde materialen in een iets of meer contrasterende kleur, zoals oud zink, versleten jeans en vintage glas. Heb jij nog ideeen voor een toepassing, dan hoor ik het graag.


Wil je stap voor stap zien hoe ik deze 3D patina look op folie krijg? Bekijk dan de foto's hier: Faux Antique Metal Foil Tutorial Ook voor meer foto's

Ik hoop je te inspireren ook aan de slag te gaan,
stuur je me dan foto's van jouw werk?
Reacties zijn van harte welkom!

Hartelijke groetjes,
KJ

Klik hierboven voor meer foto's


Wil je toegang tot mijn GRATIS downloads?
 En wil je op de hoogte blijven van wat ik maak en deel? 
Schrijf je dan in voor mijn Nieuwsbrief!

Ja, ik meld me aan
Voornaam
E-mailadres*







Hartelijke groetjes
en tot een volgend project!




         
dit veld niet invullen s.v.p.

5 opmerkingen:

♥Sanne zei

Hoi KJ,

bedankt voor je berichtje op mijn blog.. daar ben ik heel blij mij =) Deze van folie gemaakte labels vind ik echt super gaaf. Het gereedschap wat je gebruikt heb ik niet maar ik ga er gauw mee aan de slag. Echt weer heel leuk ;)

Liefs Xanne

♥Sanne zei

Misschien nog een idee om zoiets op een stoere lampkapje te maken ;D

xoxoxo

Karin Joan zei

Lampenkapje! Geweldig idee, Xanne! bedankt :-)

Tante Pollemop zei

Geweldig idee om te onthouden, lekker stoer! Mooie uitleg bedankt.

Anne zei

Ik vind ze fantastisch! Kan niet wachten om er zelf mee aan de slag te gaan, TE leuk!

maakt het overigens nog uit wat voor muurverf je gebruikt?

liefs
Anne (Old New Pink and Blue)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...