19 november 2013

Zelfmaak Sterren Kandelaars


Hoi allemaal,

Wat leuk dat je weer langs komt!

Ik heb een leuk kerstproject voor je vandaag. Op Facebook mocht je vorige week al raden wat het werd. Monique Kools had het bijna helemaal goed.


Ik maakte deze keer kandelaartjes met sterrelichtjes. Hoe ik ze maakte, kun je zien in deze video.


Wist je dat ik veel leuke GRATIS downloads voor je heb? hieronder zie je er een paar; scroll naar beneden om de downloads voor deze projecten in je mail te ontvangen






Je krijgt toegang tot deze downloads als je staat ingeschreven voor mijn nieuwsbrief. Superleuk als je erbij komt! 


Ja, ik meld me aan
Voornaam
E-mailadres*




Voor de sterren-kandelaars gebruikte ik glazen potjes van oa babyvoeding. Let op bij kleine potjes, dat ze groot genoeg zijn om een theelichtje in te kunnen doen.


De potjes heb ik omkleed met klei.


Dit is luchtdrogende kinder klei. Er zijn verschillende merken verkrijgbaar. DAS is wel de bekendste (en de oudste, nostalgisch geurtje!) Maar ook de Hema en de Action hebben een soortgelijke klei. DAS is verkrijgbaar bij de Blokker.



Ken jij mijn online workshop Schrijven met Penseel al?
Klik hier voor meer info







Ik heb de klei eerst uitgerold in een rechthoekige plak.


De plak heb ik om een potje heen gewikkeld.


Vervolgens heb ik mbv taart decoratie-uitsteekvormen de sterren in de klei gedrukt, tot op het glas.
Deze uitsteekvormpjes komen van de Xenos.


Ik koos voor veel sterren in 3 formaten. Je kunt ook kiezen voor 1 grote ster voor een minimalistischere uitvoering. Om de hals van het potje wikkelde ik touw en bond er een lief strikje in. Wil je een wat strakker ontwerp? Laat dan het touw gerust weg.



De klei droogt wit op. Maar Jeremy opperde wel het idee om het potje te verven. Op die manier kan het ook een leuk kinderproject worden. De klei zou zelfs met stiften ingekleurd kunnen worden. ' Ik zou alle sterren geel kleuren'  zei Jeremy. Maar ja... mama houdt meer van wit! :-)


Met een theelichtje in het potje brengen de twinkelende sterretjes een beetje extra gezelligheid in onze komende winteravonden.


Ik zou zeggen: even naar de Hema, Blokker of Action. Koop klei, was een potje en maak vandaag nog jouw eigen Sterren Kandelaar.


Vond je dit een leuk project?
Ik heb nog veeeeel meer in petto!
Ik houd je graag op de hoogte
Schrijf je hier in voor mijn nieuwsbrief 
en je ontvangt direct toegang tot mijn gratis downloads en freebies!


Hartelijke groetjes
en tot een volgend project,

Karin Joan

         

31 opmerkingen:

Gerda zei

Wat een geweldig leuk idee!! Ik ga het ook eens proberen. leuke ideeën heb je altijd.

groetjes Gerda

renee zei

geweldig, echt te gek

♥Sanne zei

Ik wil nu al heel lang iets met klei of deeg doen... maar steeds komt het er niet van. Wat een lieve gezellige kandelaartjes... en ook nog milieubewust. Ook als je geen kerst viert zijn ze leuk :) Ik ben gek op sterretjes. bedankt voor lieve berichtje op mijn blog :) Ben een beetje grieperig en vermoeid. Verder gaat het wel goed :) Heb best nog het een en ander geschilderd en gemaakt. Leuke tegeltjes met tekst... heel simpel. En een wc rolhouder en ben nu bezig met een paspop oud te maken.

Heel veel liefs sanne

Aartje zei

Wat zijn ze weer leuk! Leuk idee.
Groeten, Aartje

A fresh start of me zei

Je raadt nooit wat ik vanmiddag gekocht hebt..juist witte klei..
Misschien dat ik ook wel zo'n geweldig potje ga maken..
Is ook leuk om cadeau te doen..
Bedankt voor je leuke filmpje,je hebt mij geïnspireerd..
Groetjes Chris

Marjon zei

Super, super leuk.....groetjes Marjon

Boukje zei

Wat een leuk project, dat idee ga ik zeker onthouden, leuk voor mijn kinderen op school!
Groetjes Boukje.

Linda zei

Wat een leuk idee!!
Ik heb vanavond glaasjes met klei en sneeuwvlokjes gemaakt en ze zijn erg mooi geworden!

Groetjes,
Linda

Judith Ytsma zei

Ik wil dit ook graag maken. Heb er nog wel een vraag over. Uit dat ene pak Das klei, heb je daar alle drie de potjes uit gemaakt? Of had je meer nodig?

Karin Joan zei

Wat een leuke reacties allemaal! Bedankt!!

@ Sanne: jammer dat je een beetje ziek was, ben benieuwd naar je mooie dingen. Ik kom binnenkort weer langs op jouw blog!

@ Chris (Pure by Me) Wat goed dat je klei hebt gekocht! Ik heb nog meer projecten met klei, dus je kunt er niet genoeg van hebben!

@ Boukje: zeker leuk voor school! Mijn groep 6 vroeg ook al wanneer we het in de klas gaan maken :-)

@ Judith: ik heb de hoeveelheid klei niet gemeten, maar je kunt er zeker wel 2 potjes uit halen. Maar ik denk zelfs 3! Een beetje afhankelijk van hoe dun je de klei uitrolt.

Kreakipje zei

Wat schattig! Dankje voor het leuke idee, Ik ga dit ook een keertje maken.

Liesbeth Hallers zei

Hoi! Ik heb ook potjes gemaakt, vond het zo'n leuk idee! Ik had nog zelfdrogende klei liggen wat ik bij Pipoos heb gekocht, dus dat heb ik gebruikt. Vanavond voor het eerst een waxinelichtje erin en er gebeurde helaas waar ik al bang voor was, de klei is gaan barsten. Eigenljik wel logisch, als klei warm wordt gaat het krimpen en dat lukt niet zo goed met een potje eronder. 't Blijft trouwens wel gewoon zitten hoor en gelukkig zitten de grootste barsten aan de achterkant (bij de 'naad') en zijkant, maar toch ook wel jammer. Hebben jullie dit ook of ligt het aan de soort klei die ik heb gebruikt? (of het potje, misschien had ik bredere moeten nemen?)

Karin Joan zei

Hoi Liesbeth,
wat leuk dat je ze ook hebt gemaakt! Ik ben meteen mijn potjes gaan controleren op barsten, maar nee... Ik heb daar geen last van. Ook nog van niemand gehoord. Misschien ligt het daadwerkelijk aan de klei...? De klei van de Action en de Hema zijn inmiddels veranderd. Die van de Action is nu vh merk Creall - Do&Dry en die is zo flexibel na het drogen, die kan niet eens barsten! :-) Die van de Hema is nu meer een natuurlijke klei in een taupe kleur. Die raad ik niet aan want die is na het drogen juist heel broos. (Ik zal mijn bericht updaten.)
Bedankt voor je reactie, ik hoop dat dit helpt!
grtjs,
KJ

mieke zei

Wat super leuk zeg, kom pas voor het eerst op je site. Ben direct volger geworden , ook van pinterset en FB.
Ga het weekeinde toch maar eens proberen, heb alle ingrediënten in huis.
Bedankt voor je duidelijke filmpje.

Mieke

Ellie Knol zei

Wat LEUK!!

Anneke zei

Super bedankt voor de duidelijke uitleg plus filmpje! Ik heb er een paar gemaakt.
klik

Atelier Valerie zei

Wat een gezellig leuke sfeer ...
Fijne woensdag ... lieve groetjes Valerie ♥

Inge R. zei

super leuk!!!!!!!!!! ik ga ze gelijk maken op de kinderclub:0 dank je wel

groetjes, Inge

severine zei

Wat leuk zeg!! Waar heb je het touw vandaan?

Unknown zei

Ik hou niet van klei...gaf ook als cijfer heel laag.
Maar nu zie ik dit....
Ga het zeker proberen. Heel gaaf

Unknown zei

Ik hou niet van klei...gaf ook als cijfer heel laag.
Maar nu zie ik dit....
Ga het zeker proberen. Heel gaaf

Unknown zei

Ik hou niet van klei...gaf ook als cijfer heel laag.
Maar nu zie ik dit....
Ga het zeker proberen. Heel gaaf

Unknown zei

Leuk idee Karin ik ga er zeker mee aan de slag
Gauw naar Xenos voor de sterretjes

Unknown zei

Leuk idee Karin ik ga er zeker mee aan de slag
Gauw naar Xenos voor de sterretjes

Karin Joan zei

Hoi dames!
bedankt voor de leuke reacties,
super dat ik je mag inspireren.
Het touw komt van Ikea
Veel plezier met zelfmaken!!

Unknown zei

erg leuk Karin dit a ik vandaag eens uit proberen

Willy Benjamins zei

was ook van plan om deze te maken. Ik vind ze zo leuk.
Maar jammer genoeg waren die uitsteekvormpjes nergens te koop hier.
Balen dus.
Dus toen maar wat sterretjes van de klei gemaakt. Met de transfermarker teksten erop gezet.

Rutje zei

Super idee ik doe aan schaal modelbouw en kan hier ook veel tips van gebruiken.

M.V.G.
Rudi

Jacqueline_Donker@hotmail.com zei

Wat leuk en vooral erg gezellig thanks

Anita zei

Wat een leuke ideeën zeg, echt super !

Unknown zei

Are you in need of Urgent Loan Here no collateral required all problem regarding Loan is solve between a short period of time with a low interest rate of 2% and duration more than 20 years what are you waiting for apply now and solve your problem or start a business with Loan paying of various bills. You have come to the right place just contact us via email at abdullahibrahimlender@gmail.com whats Number +918929490461 Mr Abdullah Ibrahim

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...