21 februari 2015

Marmeren, nog een ZELFMAAKtrend van 2015

marmeren op glas met nagellak! van HGTV

Zoals je al gezien hebt, ben ik bezig met een serie over de ZELFMAAKtrends van 2015. Geinspireerd door wat ik op de beurs van Creative World in Frankfurt heb gezien. Vandaag vertel ik je over de trend van het marmeren. Terug van weggeweest! We zagen het veel in de jaren 60, maar het maakt een comeback!

Op het internet vind je veel inspirerende projecten omtrent deze techniek, vaak met nagellak gemaakt. En ik laat je er graag een paar zien.




In dit project wordt nagellak op water gebruikt om een marmerpatroon te creĆ«ren. De glazen worden daarin gedipt om dit mooie effect te krijgen. Je leest er meer over op deze website: http://www.makeup.com/nail-polish-crafts


Of gebruik nagellak om espresso kopjes allemaal een uniek uiterlijk te geven. Wauw! geweldig om in de kleur van jouw interieur te passen. Lees wel even hoe je het moet doen, want toen ik het een keer probeerde, bleef de nagellak niet plakken op de kopjes :-/ Lees hoe het wel moet op de site van Nouvelle Daily
http://www.nouvelledaily.com/blog/posts/2014/october/diy-marbled-espresso-cups-saucers/


A Beautiful Mess

Deze schalen zijn heel mooi om je sieraden in tentoon te stellen. Het lijkt wel verf maar dat is het niet! Voor het maken van deze techniek is fimo-klei gebruikt! Hoe? Dat lees je hier in het artikel van de blog van ' A Beautiful Mess'


Stoffen marmeren!? Dat had ik nog niet eerder gezien. De diy-diva Martha Stewart leert je hoe (hoewel... zij heeft daar mensen voor in dienst, hihi) Je vindt er stap voor stap foto's van de techniek. Dat wil ik nog wel eens proberen! Je leest er alles over hier:
http://www.marthastewart.com/1055341/method-marbling

veel meer marmer inspiratie op Pinterest
Nog veel meer ideeen en inspiratie omtrent de marmertechniek vind je hier op Pinterest

Morgen vertel ik je over een andere trend voor 2015: zelf stempels maken!



Hartelijke groetjes
en tot een volgend project,



Wil je toegang tot mijn GRATIS downloads?
 En wil je op de hoogte blijven van wat ik maak en deel? 
Schrijf je dan in voor mijn Nieuwsbrief!

Ja, ik meld me aan
Voornaam
E-mailadres*






          

3 opmerkingen:

Julia ~Creativenails4fun~ zei

dit ziet er super leuk en creatief uit!

Ik vind je blog echt super, je layout ziet er prachtig uit en ik lees je artikelen altijd met veel plezier! (sorry moest ik even kwijt :)
Ik kijk uit naar je volgende post!
xx

Anoniem zei

Lekker fleurig allemaal!!!
Creatieve groetjes, Gaby

Inge zei

Wat slim en wat zien die espresso kopjes er prachtig uit! Heel erg mooi!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...