16 april 2014

ZELFMAKEN Paasnestjes voor jouw Paasbrunch


Hoi lieve allemaal!

Maandag liet ik jou zien hoe je Aquareleffecten kunt aanbrengen op jouw paaseitjes.
http://www.karinjoan.blogspot.nl/2014/04/aquareleffecten-op-eieren.html
Vandaag laat ik je graag zien hoe ik de nestjes gemaakt heb.



Of je nu zelf je eitjes kleurt of niet, deze nestjes zouden heel leuk staan op jouw tafel, denk je niet?


Ik heb het materiaal van decoratieve rieten ballen gebruikt.


Als je de ballen in heet water weekt, dan raken ze hun vorm kwijt en worden het lange strengen. Je kunt ze dan afwikkelen als een bolletje touw.


Ik denk niet dat het echt riet is… Of wel?! Wie het weet, mag het zeggen, ik hoor het graag. Want ik vraag me echt af welke plant zo lang in strengen groeit. Mooi spulletje hoor!


Het is heel flexibel als het vochtig is en droogt stug op in de vorm waarin je het hebt gebogen. Je zou er best nog andere projecten mee kunnen bedenken. Heb jij een idee? Dan hoor ik dat graag!


Ik wikkel het om een kom of een andere ronde vorm heen. Hoe groter je het nestje wil, hoe groter de ronde vorm moet zijn. Hoe voller je het nestje wilt, hoe meer strengen je moet wikkelen. Ik wikkel graag met meerdere strengen tegelijk, dat gaat lekker vlot. Daarna zet ik de hoepelvorm vast met boterhamzaksluitertjes (leuke voor galgje!)


Na een paar uur drogen, houden de strengen hun nieuwe vorm vast. Als je het een beetje uiteen trekt, creeer je meer volume in je nestje. In de kluwe heb ik gipskruid bloemetjes gestoken. Maar ieder klein lentebloemetje zou hier leuk werken.


Ik leg het nestje op een bord en vul het met veertjes. Deze veertjes kun je in deze tijd op veel plekken vinden: kijk bijvoorbeeld eens bij de Xenos. Ze zijn er in meerdere pastelkleurtjes


Een klein nestje is superleuk voor 1 ei, ipv een eierdopje. Dat zou toch geweldig staan op ieders bord? Zo wordt jouw Paasbrunch echt een feest!


Pasen is echt weer zo'n mooi moment om wat extra tijd met geliefden door te brengen.  Wij vieren het ok in de kerk. Fred speelt dit jaar piano in het paasteam. Ik verzorg met een ander team de worship op goede vrijdag. De paasdienst wordt via livestream uitgezonden. Mocht je thuis blijven met Pasen, dan kun je kijken: zondag 20 april 10:00 http://www.levendesteenministries.nl/media/live/ (dan zie je Fred op de piano :-) Zou je het ook leuk vinden als ik het een keer meld, wanneer ik live te zien ben?

Welke plannen heb jij voor Pasen?

Wat je ook van plan bent, ik wens je hele fijne paasdagen toe!! (en hopelijk lekker veel zonneschijn!)


Wil je toegang tot mijn GRATIS downloads?
 En wil je op de hoogte blijven van wat ik maak en deel? 
Schrijf je dan in voor mijn Nieuwsbrief!

Ja, ik meld me aan
Voornaam
E-mailadres*







         



Hoe ik de gouden eieren heb gemaakt, vertel ik je aan het eind van de video!

2 opmerkingen:

Daphne zei

Oh Karin, WAT LEUK dit!!!!
Hele mooie nestjes en de kleuren van de eieren zijn echt super mooi.
Ik krijg altijd zoveel inspiratie van jouw blog, heel erg leuk.

Ik heb net op mijn blog een berichtje geplaatst met een verwijzing naar jouw blog.
Ik heb nl een canvas gemaakt, geïnspireerd door jouw en dezelfde letters van klei gemaakt die jij ook hebt gemaakt.
Heel mooi geworden.
Lieve groet, Daphne

Marjolein zei

Prachtig en wat een leuk idee van die nestjes!! Goede tip van het materiaal! Ik ben altijd op zoek naar materiaal en nieuwe technieken. Verzorg ook de werkjes voor de Kindernevendiensten in onze kerk. Samen met andere vrouwen, maar het bedenken komt vaak van mijn kant.
Dus hier kan ik zeker weten heel veel mee!! Helaas heb ik voor dit jaar het paaspresentje voor na de kerk al klaar, maar ik zie al heel wat ideetjes hoe ik het volgend jaar zou kunnen gebruiken!!! Dus heel erg bedankt. Ik zal je video even een ander moment gaan bekijken, ben nog te druk en wil straks toch nog mijn bed even zien. :-)
Groetjes,

Marjolein

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...