13 augustus 2013

Confettislingers / Confetti Garlands

Ranke slingerdraadjes met confetti: makkelijk zelf te maken
. Fragile garland threads with confetti: easy to make


Ik maakte deze kaart voor Anja. Zij won een van de give aways van een tijdje terug. 
. I made this card for Anja. She won one of the give aways some time ago


Ik tekende met een dunne Copic (0.05) fineliner slingerdraadjes door elkaar en wat verticaal hangende draadjes op verschillende hoogte.
. I drew garland threads with a thin Copic (0.05) fine liner. Some horizontal and a few vertical ones.


Toen nam ik 3 kleine ponsen: een bloemetje, een hartje en een sterretje. In mijn mandjes met groen-blauwe papierrestjes koos ik wat papiertjes met kleine prints. Daar ponste ik vrij willekeurig de vormpjes uit.
. Than I used 3 punches: a flower, a heart and a star. I chose a few patterned papers with tiny prints. from my basket with green and blue paper scraps.  Next I randomly punched out the 3 shapes out of the scraps


Ik houd van het imperfecte van mijn eigen handschrift. Een combinatie van verschillende lettertypen maakt het nog speelser. Ook het kader tekende ik met de hand. 
. I love the imperfection of my own handwriting. Using a combination of different types makes it even more playful. I also drew the frame by hand.


De kaart staat op z'n kop omdat het eigenlijk de functie heeft van een soort hangmapje voor in een enveloppe. 
. The card is upside down because it functioned as a sort of folder in an envelope.


Teken eens lijntjes: horizontaal en verticaal en hang er confetti van allerlei soort aan. Gebruik het op een kaart, scrapbookpagina of kadootje. Simpel, snel en leuk.
. Go ahead, try drawing lines horizontally and vertically and hang all sorts of confetti from it. Use it on a card of scrapbookpage or giftwrapping. Quick, simple and fun.

Heb ik je mogen inspireren? Dan vind ik het leuk om van je te horen.
Tot een volgend project!
Did I manage to inpire you? Please let me know.
See you on the next craftproject!

Hartelijke groetjes,
KJ

kind greetings,
KJ



volg mij met bloglovin

9 opmerkingen:

Linda Visser - van der Velden zei

Wat ontzettend leuk gedaan! Een gave combinatie van lettertypes inderdaad, wat kun jij dat goed! Heel mooi! Al met al een schattig kaartje!

Cinderella zei

Een hele leuke kaart en super idee
Leuk dat je bent komen kijken op mijn blog
Ik heb deze week 4 bruine rieten vierkante mandjes op de kop getikt en wil ze graag een andere kleur geven .
Maar ik heb geen idee welke verf ik het beste kan gebruiken en of ik het moet voorbehandelen met iets.
Dus vraag ik het even aan de prof hihihi.
Een fijne avond
Cinderella

Colinda zei

Dat is een hele mooie kaart geworden! Hier moet Anja wel heel erg blij mee zijn!

Groetjes Colinda

onlyhandmadeloves.blogspot.nl

Des guirlandes zei

Echt een leuke kaart Karin Joan. Ik ben jaloers op jouw mooie handschrift. Als ik iets op een kaart schrijf is meteen de kaart niet leuk meer. Bij jou wordt de kaart er leuker door.
Groeten,
Barry

Aartje zei

Hallo Karin Joan, wat een leuk dee om zo de kleine restjes papier te gebruiken. Ik gooi niets weg zelfs een klein reepje papier wordt nog bewaard en hier kan je het leuk voor gebruiken. Jouw handschrift is prachtig hierbij.
Groeten, Aartje

Gerdine zei

Ik kwam je creatie op pinterest tegen. Ik vind het echt heel gaaf gedaan!

Karin Joan zei

Wat een leuke reacties allemaal, hartelijk bedankt! makes me :-)

Cindy,
als je eerst met een verdunde grondverf je mandjes behandeld, kun je er daarna met iedere acrylverf overheen schilderen. Kan bijna niet fout gaan. Wel eerst even een beetje ontvetten voor een goede hechting. Ik gebruikte gewoon Dasty (vd Wibra :-)

Marjolein zei

Leuk bedacht en zeker de moeite waard om te proberen.
Op deze manier kun je mooi de restjes papier opmaken. :-)
Groetjes,

Marjolein

Anoniem zei

Hallo Karin,

Ik neem aan dat Joan je achternaam is??


Hartelijk dank voor je snelle antwoord.
Ik heb gisteren even wat gesnuffeld op het www....en er is heel veel prijsverschil. Ook las ik ergens dat je het met plastic(saladebakjes) zou kunnen doen.Ik geloof dat er iets van B6 op moest staan. Dit natuurlijk alleen om er zelf op te tekenen.
Ik ga nog eens verder zoeken en het dan nog eens proberen. Is zo lang geleden dat ik dat gedaan heb.
Ik heb je blog in m'n linkenlijst gezet,dus zie je me wel vaker.

Fijne week.

Groetjes Thea ♥

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...