10 april 2014

Make over van 4 tafeltjes!

Hoi lieve allemaal,

In juni 2012 heb ik een 4-tal tafeltjes in 2 dagen tijd een flinke make-over gegeven. Dit bericht heeft al eens gestaan op de blog van 24Homes. Maar misschien had je het nog niet eerder gezien. Het leek mij leuk om het weer even onder de aandacht te brengen. En wie weet, rij je vanmiddag nog langs de kringloop! Ik werk hier op mijn veranda, die toen nog helemaal niet zo gezellig was als nu. 
Morgen laat ik je nieuwe foto's van mijn veranda zien!!


Maar voordat ik verder ga:
doe jij al mee met mijn  GIVE AWAY?!
mis m niet!!
klik hier


http://www.karinjoan.blogspot.nl/2014/04/give-away-zelfmaken-video-canvas-met-3d.html
 Ik besloot om een drietal Queen Anne tafeltjes, twee spiegels en een ronde salontafel een make-over te geven.

De twee bij elkaar passende tafeltjes stonden al jaren in de schuur geduldig te wachten tot ze een nieuw leven mochten beginnen. Ze waren al danig verweerd.


Het andere tafeltje kocht ik voor weinig bij de kringloop winkel. De salontafel was een krijgertje waar ik heel blij mee was. De spiegels had ik al jaren in bezit, ooit gekocht, maar nu toe aan een nieuwe kleur.
(even tussendoor: op mijn schutting staat ome en jij mag raden waarom. hihi)


Ik ben eerst begonnen om alles te schuren: het minst leuke werk vind ik zelf. Dus voor de vlakken gebruik ik lekker een schuurmachientje. De rest moet echter met de hand. Niet alle verf hoeft eraf: alleen de glanslaag. Na het schuren heb ik alles afgenomen met een ammonia-oplossing. (is dat eigenlijk wel milieuvriendelijk...?) Toen was het tijd voor een laag grondverf. Deze hoeft niet dekkend te zijn. Je zou het zelfs zo kunnen laten, het geeft een heel Shabby look. Ik laat je hier voornamelijk foto's zien van het aanbrengen van de grondverf.


Een oud kleed op de vloer maakt dat ik kan werken zonder me zorgen te maken over de vlonder. De ronde tafel plaatste ik op een oude vuilnisbak om die makkelijk bij de poten te kunnen verven. Niet zo heel handig, moet ik toegeven, hij viel er op een bepaald moment af, buiten het kleed! Toen moest ik toch verf van mijn vlonder poetsen :-(
Niet doen dus! hihi


Ik heb lekker in de tuin gewerkt op de veranda onder dak 


 Omdat ik de tafeltjes graag in dekkend warm wit wilde, heb ik na de grondverflaag nog twee lagen lak aangebracht. Ik gebruikte creme-witte zijdeglans acryllak en bracht het aan met roller (op de vlakken) en kwast.



 Omdat het een warme dag was, droogde het allemaal heel snel. Ik houd me nooit zo goed aan de aanwijzingen, maar het gaat toch goed. En ik vind het niet erg dat je kwaststreken ziet. Het hoeft ook niet allemaal te strak in de lak. Het is immers brocante en geen design. Dus zodra het stofdroog is, breng ik de volgende laag alweer aan. Ik ben er van 'smiddags tot 'savonds mee bezig geweest. Maar het resultaat was er wel zeker naar.



Meer foto's zien? klik deze afbeelding

Vanavond laat ik je zien wat dat eindresultaat, toen in 2012 is geworden!



Wil je ook binnenkijken?!
Ik laat jou ook graag mijn interieur zien! Maar dan graag op een plek waar niet zomaar iedereen erbij kan. Tja… je laat toch ook niet zomaar iedereen binnen? Daarom heb ik voor al mijn nieuwsbrief-lezers een binnenkijk-pagina gemaakt! Daar kun je nu al een klein stukje van mijn ZELFMAAK-kamer zien, foto's van mijn slaapkamer en doorkijkjes van mijn woonkamer. 
Zelf zien?

Wil je toegang tot mijn GRATIS downloads?
 En wil je op de hoogte blijven van wat ik maak en deel? 
Schrijf je dan in voor mijn Nieuwsbrief!

Ja, ik meld me aan
Voornaam
E-mailadres*







         

Geen opmerkingen:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...