22 april 2014

Hoera! Silhouette ZELFMAAK regenboog kaart



Hoi lieve allemaal!!

Hoe was jouw paasweekend? Ik heb heerlijk van mijn gezinnetje genoten en lekker uitgerust.
Vanmiddag maak ik de winnaar van het canvas bekend!!
Maar nu eerst een nieuw project. Deze keer weer eens een project met Silhouette Download!!



Ik vind het zelf heel leuk om trends te spotten en te kijken hoe ik ze kan verwerken in mijn projecten. En een van DE trends van het moment zijn handgeschreven letters. En dat past nou precies in mijn straatje! Je zag mij in een voorgaand project al schrijven met inkt en penseel. Klik hier om te bekijken.






heb jij mijn video al eens gezien? daarin schrijf ik deze tekst met de hand! klik hier
Ik schreef eerder ook Chocola! Klik hier om te bekijken.

in mijn andere video, liet ik je zien hoe ik Chocola schreef. Klik hier
Maar deze keer schreef ik Hoera!


Ik verwerkte dit in mijn Silhouette software en maakte er een uitsnede van.
 Je kunt het zien in dit filmpje!


En vandaag laat ik je graag zien, hoe ik die uitsnede heb gebruikt om een kaart te maken.
Bekijk het volgende filmpje voor alle details.


De Hoera! is nu gratis te downloaden op mijn Freebies pagina. Al mijn nieuwsbrieflezers hebben hier al een link van. Jij nog niet…?


Wil je toegang tot mijn GRATIS downloads?
 En wil je op de hoogte blijven van wat ik maak en deel? 
Schrijf je dan in voor mijn Nieuwsbrief!

Ja, ik meld me aan
Voornaam
E-mailadres*







         

Ik werkte eerst op Aquarelpapier om een regenboog achtergrond te maken. Zo leuk om te doen!!


Ik gebruikte gewoon plakkaatverf. Maar natuurlijk kan het ook met aquarelverf of zelfs met kinderverf! Als je maar meerdere kleurtjes hebt.


Mijn kleurenvolgorde is de volgende:
 donkerblauw - paars - roze - rood - oranje - geel - groen - lichtblauw - donkerblauw - etc.
Maar soms sla ik wel eens een kleurtje over hoor ;-)


Maak eerst het papier nat en breng dan de kleuren aan. Het is zo mooi om te zien hoe ze naadloos in elkaar overvloeien. Kijk maar eens in de video.



Aan de onderzijde van de kaart bracht ik spetters aan met dezelfde verf. Deze heb ik zoveel mogelijk in dezelfde kleurvolgorde gehouden. Dek de kaart en de Hoera! af met blaadjes om te voorkomen dat de spetters op ongewenste plekken terecht komt. Zie video video


Ik sneed de kaart vierkant uit, rondde de hoekjes af en plakte het met 3D tape op een iets grotere vierkante kaart. (te koop bij Action!)
De lijnen en stippellijnen tekende ik uit de losse hand met de finelinerpunt van distress markers. Maar je kunt ook andere fineliners of scherpe kleurpotloden gebruiken.
Achter de kaart plakte ik een strookje van de regenboog achtergrond.


Ik maakte ook een grote kaart (zo makkelijk met de Silhouette!) Deze kreeg geen spetters, scherpe hoeken en de hele achtergrond is in regenboogkleuren.



Wie o wie maakt ook een kaartje of ander project met de Hoera! voor de Silhouette?! Stuur mij een foto en een linkje naar jouw blog als je dat doet, dan deel ik het ook graag met mijn lezers!


offeh… wil je deze kaart hebben (die met de spetters)…? Dan is dit een soort geheime kleine give away, alleen voor insiders die echt tot het einde doorlezen! Jij dus!! hihi. Niemand vertellen! Ook niet delen op je blog of op facebook. (ik schrijf dit ook fluisterend en geheimzinnig!) Als jij hieronder duidelijk laat weten dat je meedoet met deze mini-give away, dan zit je in de trekking. Afgesproken?! Ik trek de winnaar dan volgende week dinsdag 29 april.


Waar zou je deze Hoera! uitsnede nog meer voor kunnen gebruiken?
Laat een suggestie achter, dan plaats ik die ook in dit bericht. Wij kunnen ook allemaal nog van jouw ideeën leren!!

Superleuk dat je weer geweest bent!!!
Geniet van deze week.


Hartelijke groetjes
en tot een volgend project,






4 opmerkingen:

Unknown zei

Wat een leuke kaartjes!! De Silhouette is echt een fantastisch apparaat, ik zou hem veel meer moeten gebruiken. Leuk jouw achtergrond! Mooie kleurtjes.
Ik doe graag mee met je mini give away :)

renee zei

Ik doe ook mee, leuk zoals je shrijft ...schitterend

marja kenter zei

Ook ik heb tot het einde gelezen en doe graag mee. Ik zou het gebruiken op een klein canvasje en dat voor een verjaardag van een van onze kleinkinderen maken.
groetjes Marja Kenter

Jolanda zei

Helemaal uitgelezen met plezier! Ik ben niet zo creatief dus de kaart is zeer welkom:)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...